MASON ROPPONGI, TOKYO - | ワンオフの商業空間デザイン/シネスSynes

WORKS

MASON ROPPONGI, TOKYO

MASON オーナーのY氏は、精神そのものが、余計なものがそぎ落とされた贅肉のないひと。ストイックに髪について探求し続けるその姿は、今までのサロンの常識とはずいぶん異なり、時に少し奇異に他人の目には映るかもしれないほどだ。彼のサロンのサービスや姿勢を知れば知るほど、そのスピリットそのままに、無駄のない空間、simplicity の実現の必要を感じた。simplicity= minimal とは限らず、minimal なものは時に作為を感じることもある。今サロンの空間は、作為的ではなく、機能やサービスからくる必然性により、自然に空間構成をまとめること、また無理を感じるディテールは必要以上に緊張感を与えるため、ディテールを簡素化しつつ、自然なところで留めることに注力した。

Mr. Y , the owner of this salon, is extremely stoic person. As opposed to other business owners he appears to be more like a scientist rather than a business person. He has been studying human hair scientifically for a long time.
Regarding salon design, we tried to make space of "the simplicity" that is driven by function and spatial necessities. We also avoided too intentional details which often make people tense.



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